Atribuțiile de asigurare a cursei de schi, adică condițiile de utilizare a stațiilor
Norbert Nagy și echipa sa de securitate au fost printre primii care s-au alăturat sistemului IP eChat, lansat în 2020 prin achiziționarea a 4 stații eChat E350.
Având în vedere că primim în mod regulat relatări de la liderii companiei despre ce și când au reușit să îndeplinească sarcini cu ajutorul radiourilor și al sistemului, așteptam cu nerăbdare relatarea lui Norbert despre cele 5 zile de schi în Tirol.
Concursul a avut loc la Kitzbühelben : munți și un număr mare de oameni de gestionat pe pista de curse. Cursa s-a desfășurat fără spectatori în acest an din cauza pandemiei. A fost totuși suficient pentru a ține ocupată compania de securitate.
“În comparație cu cele 30.000 de persoane care au participat la evenimentul de acum câțiva ani, acesta a avut loc cu 1.000 de VIP-uri și un număr mare de organizatori și personal de organizare a evenimentului.”
Norbert a lucrat din nou sub egida companiei de securitate Event Protect Services. În timpul evenimentului, un total de 8 puncte importante trebuiau să comunice între ele, motiv pentru care și-au completat flota cu stații radio închiriate, astfel încât fiecare post de monitorizare important să dispună de un dispozitiv eChat. Cele mai noi eChat E600 și E360 cu încărcătoare de andocare s-au numărat printre aparatele de radio prezente pentru a arăta ce pot face în Tirolul rece și înzăpezit.

De data aceasta, unele dintre sarcinile de dispecerizare nu au fost efectuate pe o tabletă Windows, ci cu un transceiver eChat E700. Norbert a îndeplinit sarcinile supervizorului și coordonarea prevenirii intruziunilor neautorizate ca o unitate mobilă, astfel încât a fost logic să utilizeze E700 transceiver cu afișaj ca dispozitiv de dispecerat pentru o deplasare mai ușoară. Dispecerul/supraveghetorul putea nu numai să audă, ci și să vadă poziția fiecărui post și, bineînțeles, să vorbească cu ei. Nu în ultimul rând, stațial a înregistrat și traficul de voce.

Ce experiență a fost, cum a funcționat tehnologia eChat?
Despre asta l-am întrebat pe Nagy Norbert, supervizorul agenților de securitate.
Anico: Norbi, ați spus deja că inițial urma să fiți în posturi apropiate, dar ați fost reorganizați în perimetrul de asigurat, așa că v-ați împrăștiat destul de mult. A ajutat faptul că nu ați avut doar radiourile convenționale austriece?
Norbert Nagy: A fost extrem de util. Am reușit să gestionăm fără probleme comunicarea între patrulele mobile aflate la o distanță mai mare și am putut, de asemenea, să controlăm mai ușor interceptarea persoanelor neautorizate care intră în zona restricționată.
A: Ați lucrat timp de 5 zile. Cum a funcționat programul de lucru? Cum au făcut față bateriile radio la traficul intens?
NN: Echipa a fost împărțită în două. La ora 6 dimineața ne ocupam pozițiile cu cei mai matinali, iar restul dintre noi începeam să patrulăm de la ora 7 dimineața; în funcție de programul zilei, de la 15.00 la 17.00.
Aparatele de radio au rezistat bine în frig, cu o utilizare activă, dar, desigur, le-am păstrat sub haine și le-am folosit cu căști. Spre marea noastră satisfacție, s-au descurcat bine. În cazul eChat E700, l-am folosit în mod continuu pe ecran (verificarea hărților) timp de peste 6 ore la rând și încă aveam 15% din baterie.
R: Ați folosit căștile tot timpul? Dacă da, cât de confortabile au fost acestea pentru a le purta toată ziua?
NN: Le-am folosit toată ziua, așa că nu a trebuit să ținem stațiile radio afară, în condiții de minus 5°C, ceea ce a fost benefic pentru baterii. Căștile cu tub acustic din silicon cu cârlige pentru urechi se potrivesc bine în urechi și sunt confortabile – chiar și atunci când purtați o mască. De asemenea, au fost suficient de puternice pentru mediile în care le-am folosit.
R: Cum le-a plăcut colegilor tăi stația IP? A fost raza de acțiune nelimitată de ajutor în comparație cu limitările radiourilor normale?
NN: Când am început, am făcut o scurtă prezentare colegilor care nu folosiseră înainte radiourile eChat, ci doar tipuri mai vechi. Pe lângă rutina zilnică de verificare a poziției, am observat și am întrebat în mod special despre experiențele lor în ceea ce privește utilizarea radioului. Totul a decurs perfect fără probleme.

A: Ați avut vreo întrerupere a accesului la rețea în cele 5 zile; ați observat probleme? Cum a fost acoperirea în timpul turneului?
NN: Am folosit tot timpul o rețea 2G/3G, doar pentru a fi în siguranță.
Pentru a nu expune radiourile la posibilele modificări ale rețelei 4G.
Din experiența noastră, aceasta din urmă poate crește cererea de energie și poate face ca transmițătoarele să se descarce mai repede în astfel de medii montane.
Dar zona a fost bine conectată la rețea în timpul cursei, radiourile eChat funcționând foarte bine pe tot parcursul cursei. Am reușit să comunicăm nestingheriți cu sute de persoane în jur.
R: A existat, de asemenea, o cursă de o zi, Nightrace Schladming, care a durat între orele 12 și 22. Și aici erați foarte răsfirați în perimetru. Nu este un loc foarte frecventat – care era sarcina principală aici și cum funcționau stațiile?
NN: Și în acea zonă, emițătoarele eChat au funcționat bine, în principal la punctele de control și la sarcinile de patrulare. Vigilență sporită în ceea ce privește vizitatorii neautorizați care încearcă să se apropie de locul de desfășurare a cursei de schi pe traseele de drumeție montane și forestiere. Sistemul eChat a funcționat foarte bine și aici.
R: Aici stațiile austriece erau Motorola DP1400 cu baterii mai vechi. Nu a fost ciudat să folosești eChat-ul mic în comparație cu stațiile mari?
NN: A fost un contrast uriaș în ceea ce privește mărimea și funcțiile. Utilizarea eChat a devenit o rutină, dar, deoarece avem o flotă mică de stații radio eChat, deocamdată ne bazăm încă pe vechile stații radio de sistem.

R: Cum le-a plăcut partenerilor dvs. externi sistemul eChat? Folosesc ei un sistem similar?
NN: Nu sunt deloc familiarizați cu acest sistem.
Tuturor le-a plăcut foarte mult faptul că poate fi documentat și că pot vedea toate mișcările în direct.
R: A existat vreo situație sau vreun eveniment în care stația de radio în rețea a fost deosebit de utilă în comparație cu radioul clasic, în afară de faptul puteați fi contactat din Ungaria?
NN: Da de multe ori! Am fost dispuși pe o arie extinsă, unde stațiile clasice funcționau intermitent sau foarte greu. În special în cazul pătrunderilor ilegale în perimetru, când puteam coordona acțiunile cu colegii din teren din centrală.

A: În general, ce părere aveți despre stațiile eChat după 5+1 zile de utilizare a eChat? Mă interesează mai ales experiențele tale cu modelele mai noi!
NN: E700 cu ecran tactil mare este foarte util, la fel ca și eventualul său succesor. Mai ușor de utilizat decât să port cu mine un dispecerat pe o tabletă, dar cu aproape aceeași valoare.
Soluția încărcătorului de andocare este, de asemenea, o nouă caracteristică foarte utilă pentru noile dispozitive (eChat E600 și E360); aceasta facilitează mult operativitatea.
Căștile de pe noile versiuni sunt, de asemenea, bine realizate, confortabile chiar și în zilele lungi. Bineînțeles, am încercat și microfonul Bluetooth în utilizare live: a funcționat perfect, asociat cu orice dispozitiv; în locurile mai zgomotoase, cu o mică cască suplimentară.
Nu am regretat că am trecut de la transmițătoarele sistemului tradițional la sistemul eChat atunci când am închiriat dispozitivele suplimentare. Este grozav să putem adăuga radiourile închiriate la propria noastră flotă eChat și vom face același lucru pentru viitoarele lucrări. Avem deja planuri de extindere a flotei noastre de transmițătoare. Vom continua să ne îmbunătățim calitatea muncii noastre prin închirierea de eChats, deoarece feedback-ul este că este rentabil pentru ei.