Atunci când o companie are mai mulți angajați, aceasta are nevoie de instrumente de comunicare eficiente. Dacă stați în spatele unui birou, acesta este computerul pe care îl folosiți pentru a trimite e-mailuri, pentru a discuta prin intermediul aplicațiilor de chat pe internet sau chiar pentru videoconferințe. Atunci când părăsim biroul nostru, comunicarea se mută pe telefoanele noastre mobile: ne sunăm colegii, ei ne contactează; iar dacă folosim un smartphone, putem folosi și aplicațiile obișnuite de chat. Iar dacă avem suficientă alocare de date, putem face videoconferințe în timp ce suntem în mișcare.
Comunicare internă eficientă în companie
Telefoanele mobile sunt o parte importantă a vieții noastre, ne-am obișnuit să le avem în ultimele decenii și cei mai mulți dintre noi au fost martori la cât de mult a evoluat tehnologia și a schimbat modul în care comunicăm atât în viața personală, cât și în cea profesională. În prezent, putem fi contactați aproape oriunde prin telefon și conectați la internet prin intermediul acestora, chiar și în timp ce ne aflăm pe un alt continent.
Cu toate acestea, telefoanele mobile au fost concepute în primul rând pentru a înlocui telefonul fix. Ideea a fost de a putea utiliza aceste telefoane de buzunar în același mod ca un telefon tradițional, dar cu un telefon mobil. Dar putem considera oare că telefonul mobil este instrumentul de comunicare ideal și cu adevărat eficient pentru toate locurile de muncă?
Limitele comunicării prin telefonul mobil
Pentru a vorbi cu cineva, scoatem receptorul, formăm (introducem) numărul de telefon sau îl căutăm în agenda telefonică, așteptăm să se stabilească conexiunea prin intermediul rețelelor și centrelor de comutare ale diferiților operatori, iar apoi începe să sune partea apelată, care, aflând că are un apel, caută receptorul și răspunde. Poate dura 15-20 de secunde până când un apel ajunge la destinație, uneori chiar mai mult, și, desigur, este posibil ca persoana care a sunat să nu poată prelua apelul pentru că vorbește cu altcineva sau pentru că are mâinile ocupate și nu poate răspunde. Până să discutăm ceva la telefon, au trecut 30 de secunde. Această metodă cu siguranță nu este eficientă!
Și dacă, ceea ce am discutat cu X trebuie să fie comunicat și lui Y? Îl sunăm pe Y, ceea ce durează de asemenea o jumătate de minut, iar apoi îl sunăm pe X pentru a-i spune că Y este de acord să facem acest lucru. Suntem deja la câteva minute distanță. De câte ori pe zi trebuie să vă sunați colegii pentru o întrebare foarte scurtă?
Unele situații necesită o soluție de comunicare diferită
Să ne gândim la următoarea situație: la locul de muncă mai multe persoane lucrează la același flux de lucru. De exemplu, în cazul în care vehiculele trebuie să fie direcționate la rampă “Ștefan vino înainte, mai mult, mai mult, oprește-te! Petre, poți să mergi acum, încet, un pic mai mult, mai jos, poți să mergi, poți să mergi, poți să mergi, oprește-te!”
Sau atunci când vrem să transmitem în același timp tuturor patrulelor care lucrează pe un perimetru un ordin: “Toate unitățile se îndreaptă spre poarta patru!”.
Dar ar putea fi și atunci când un șofer de camion anunță: “Ajung în două minute cu încărcătura, aduceți stivuitoarele”.
În aceste situații, comunicarea în grup este cea mai eficientă modalitate de comunicare, pentru care se folosește în continuare o stație de emisie-recepție sau un walkie-talkie.
Beneficiile stațiilor radio în comunicarea de grup
Tot ce trebuie să faceți este să apăsați butonul de transmisie de pe dispozitiv și să spuneți ceea ce doriți să spuneți. Toți cei aflați pe aceeași frecvență vor auzi și vor răspunde la transmisie în același timp. Comunicarea este instantanee, nu este nevoie de minute sau ore pentru a suna pe toată lumea.
Nu întâmlător, multe profesii încă folosesc walkie-talkie pentru a comunica; gândiți-vă la controlorii de trafic aerian, poliție și pompieri, servicii de securitate și pază, organizatori de evenimente și evenimente sportive, muncitori în construcții, stivuitoriști și lista poate continua.
Pe lângă eficiența și rapiditatea comunicării, utilizarea telefoanelor mobile la multe locuri de muncă este restricționată din diverse motive, cum ar fi protecția datelor, secretele comerciale, riscurile de accidente sau reglementările speciale.
Cu toate acestea, nici receptoarele radio tradiționale nu îndeplinesc uneori toate cerințele. În primul rând, raza lor de acțiune este adesea insuficientă pentru o comunicare stabilă pe o suprafață mare sau între diferite locații. Acest lucru poate fi realizat numai prin utilizarea de repetori, care pot avea costuri de investiții și de operare semnificative. O altă problemă este că numărul de frecvențe (canale) disponibile este limitat, astfel încât, dacă în cadrul companiei sunt utilizate mai multe stații radio pentru diferite sarcini, nu este întotdeauna ușor să se separe diferitele grupuri de lucru. În cazul în care compania utilizează echipamente fără licență de utilizare a frecvențelor, există un risc crescut ca alți utilizatori de radio să audă sau chiar să interfereze cu conversațiile, fie intenționat, fie din greșeală.
Comunicare securizată la nivel de grup cu rază de acțiune nelimitată –
Stații de emisie-recepție bazate pe internet eChat
Transceiverele bazate pe internet eChat combină avantajele atât ale telefoanelor mobile, cât și ale transceivelor. La fel ca și walkie-talkie, aceste dispozitive sunt concepute pentru comunicarea în grup, iar utilizarea lor este foarte asemănătoare: dacă doriți să vorbiți, apăsați butonul de transmisie și ceea ce spuneți va fi auzit de toate dispozitivele din grup.
Cu toate acestea, aceste dispozitive folosesc, de asemenea, cartele SIM: ele comunică între ele prin intermediul rețelelor de internet ale operatorilor de telefonie mobilă și al serverelor furnizorului de eChat. Prin urmare, raza de acțiune este efectiv nelimitată oriunde este disponibil internet mobil sau WiFi, aceste transceivere vor funcționa. Indiferent dacă un coleg se află în București, altul în Oradea și altul în Iași sau altul în străinătate, aceștia pot vorbi între ei.
Iar cu ajutorul receptorului GPS încorporat în dispozitive, dispecerul sau un alt coleg poate chiar să vadă pe o hartă exactă unde se află aparatele de emisie-recepție a flotei.
În plus, numărul de canale (grupuri de discuții) în eChat este practic nelimitat; astfel, dacă personalul utilizează mai multe dispozitive, acesta poate fi organizat cu ușurință în grupuri mai mici pe baza sarcinilor, a poziției geografice sau a altor criterii, astfel încât să nu interfereze cu activitatea fiecăruia.
Și, bineînțeles, deoarece este un sistem închis, persoanele din exterior nu pot intra niciodată în aceste canale de voce; astfel, nu poate exista nicio interferență externă și nicio informație nu poate fi obținută de părți neautorizate.
Dacă doriți să încercați eChat, completați formularul de cerere TEST și unul dintre colegii noștri vă va contacta pentru a vă oferi detalii.